×
Klantenservice

Bereikbaar:
Maandag t / m vrijdag:
8.30-17.00 uur

Bel 0228-511211 Chat met ons Mail ons WhatsApp ons
VerzekerVoordelig maakt gebruik van cookies voor analysedoeleinden. Meer informatie vind u hier.

Door op "Accepteren" te klikken of gebuik te maken van onze website stemt u automatisch in met ons cookiebeleid.
Navigatie Link overslaanHome » Nieuws » Voorkom grote problemen en betaal uw premie op tijd!

Voorkom grote problemen en betaal uw premie op tijd!

maandag 11 augustus 2014 - door Evert Korse

Met enige regelmaat krijgen wij te maken met klanten die de verzekeringspremie niet tijdig hebben betaald. De gevolgen hiervan kunnen tot grote problemen leiden, zoals een hoge boete van het RDW of het niet uitkeren van een schade. Daarnaast kan het voorkomen dat een verzekeraar een uitgekeerde schade op de verzekeringnemer terug vordert.

Wanneer moet de premie betaald zijn?

Over het algemeen dienen de premies binnen 14 dagen na de prolongatie door de maatschappij te zijn ontvangen. Heeft de maatschappij de premiebetaling binnen de gestelde termijn niet ontvangen, dan zenden zij per post een herinnering en wordt verzekerde in de gelegenheid gesteld om de premie alsnog binnen 14 dagen te voldoen.


Indien de maatschappij ook na deze tweede termijn van 14 dagen de premie niet heeft ontvangen, zijn zij gerechtigd om administratiekosten in rekening te brengen en de dekking op de polis op te schorten.  Betreft dit een verzekering van een gekentekend voertuig (auto, bromfiets, motor etc.) dan loopt verzekerde het risico op een boete van het RDW welke kan oplopen tot wel € 1.200,- per jaar.

Wie is er verantwoordelijk bij een automatische incasso?

Een veel gehoord misverstand is dat de verzekeringnemer denkt dat de maatschappij verantwoordelijk is voor de premiebetaling wanneer er is afgesproken dat de premies automatisch geïncasseerd worden. Conform de polisvoorwaarden is de verzekeringnemer echter zelf verantwoordelijk voor een tijdige betaling van de verzekeringspremie en moet hij zelf controleren of een uitgevoerde incasso is gelukt.

Wie is er verantwoordelijk bij wijzigingen?

De verzekeringenemer is tevens zelf verantwoordelijk voor het tijdig doorgeven van wijzigingen. Gaat u verhuizen of is uw bankrekeningnummer of mailadres gewijzigd? Geef dit dan tijdig door aan uw verzekeringsadviseur. Bij een eventuele premieachterstand kunt u zich namelijk niet beroepen op het feit dat u een nota niet heeft ontvangen omdat u verhuisd bent.


Evert Korse

Over Evert Korse

Evert is al jarenlang werkzaam bij VerzekerVoordelig.nl en heeft als verzekeringsadviseur daarom ook een belangrijke taak binnen het bedrijf. Door zijn kennis en ervaring op het gebied van verzekeringen, weet hij situaties vaak snel in te schatten. Met het verspreiden van waardevolle informatie via zijn blogs, probeert Evert u een extra steun in de rug te bieden bij het afsluiten van de juiste verzekering. Lees verder

Reacties

Er zijn nog geen reacties