×
Klantenservice

Bereikbaar:
Maandag t / m vrijdag:
8.30-17.00 uur

Bel 0228-511211 Chat met ons Mail ons WhatsApp ons
VerzekerVoordelig maakt gebruik van cookies voor analysedoeleinden. Meer informatie vind u hier.

Door op "Accepteren" te klikken of gebuik te maken van onze website stemt u automatisch in met ons cookiebeleid.
Navigatie Link overslaanHome » Nieuws » Bureaucratie tot in het hospice

Bureaucratie tot in het hospice

maandag 11 augustus 2014 - door Klaas Kroezen sr.

Hanna een vrouw van vijftig jaar is stervende Zij zal ‘s maandags worden opgenomen in het hospice. Hiervoor moeten allerlei intake formaliteiten gebeuren. Hanna moet zelf antwoorden geven op een vragenlijst, haar man Peter moet antwoorden geven op een vragenlijst en haar huisarts moet Hanna onderzoeken en een verklaring tekenen. Conclusie na deze procedure: 'Hanna kan maandag naar het hospice'.


Nu gaat Hanna zaterdag voor de opname in het hospice heel snel achteruit. Besloten wordt dat zij per direct naar het hospice zal gaan. Maar dat gaat zomaar niet in ons bureaucratische Nederland. Dit betekent voor de organisatie een compleet nieuwe aanvraag waarvoor de gehele intake procedure opnieuw moet worden gedaan. De inmiddels letterlijk doodzieke Hanna moet weer antwoord geven op dezelfde vragen terwijl zij daartoe nauwelijks in staat is. Dit geldt ook voor haar man Peter die zich daarover geheel terecht bijzonder opwind. Omdat het in het weekend is moet er een wildvreemde weekendarts komen die de doodzieke Hanna moet onderzoeken alvorens hij een verklaring kan tekenen dat het beter is om Hannie per direct in het hospice te laten opnemen.


Schande dat bij een dergelijke voor de betrokkenen pijnlijke situatie de formaliteiten er niet in voorzien dat je patiënten en hun naasten niet belast met extra bureaucratie!


Klaas Kroezen

Over Klaas Kroezen

Sinds de oprichting van VerzekerVoordelig.nl in 1991 is onze algemeen directeur Klaas Kroezen zeer betrokken geweest bij het bedrijf. Klaas zorgt voor een streven binnen VerzekerVoordelig.nl dat gericht is op maximale service naar u als klant. Daarnaast houdt hij u graag op de hoogte van actuele onderwerpen omtrent verzekeringen. Lees verder

Reacties

Er zijn nog geen reacties